[PS3] Instalacja Custom Firmware 3.55-GeoHot
Wstęp
Dawno, dawno temu... kiedy Sony zdecydowało się wyłączyć Other OS na modelach Slim, a wraz z fw w wersji 3.21 również i na tzw. fat-ach, GeoHot pokazał światu kilka screenów z aktualizacji swojej PS3. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że numerek wersji jak i treść licencji była edytowana, a sam autor zarzekał się że przywróci opcję Other OS, którą Sony bezprawnie nam wszystkim zabrało. Oczywiście korporacja podała do publicznej wiadomości, że wyłączyło Other OS ze względów bezpieczeństwa (uniemożliwiając wykorzystywanie glitcha LV1) i - a jakże - dla dobra konsumentów, którym przecież w konsoli Linux do szczęścia niepotrzebny. Jedna z plotek głosi, zupełnym przecież przypadkiem, że to IBM naciskał na Sony, aby te uniemożliwiło robienie ze swoich konsol tanich serwerów. Nie trzeba było długo czekać, aż fala jadu zaleje internet oskarżeniami GeoHot-a o tę fatalną decyzję Sony. George się obraził i schował zabawki do szuflady na blisko rok, aż do 3C27 na którym to Team fail0verflow opublikował rezultaty swoich badań nad zabezpieczeniami konsoli.
Jak było naprawdę trudno powiedzieć, prawda jak zwykle leży pewnie gdzieś po środku. Czy GH dobrał się do kluczy za pomocą narzędzi opublikowanych przez Team FO czy może wypuścił swój CFW i swoje narzędzia aby cała "sława" przypadkiem nieprzypadła chłopakom z fail0verflow to też ciężko stwierdzić. GeoHot lubi kiedy jest o nim głośno, lubi być w świetle reflektorów, z chwilą kiedy to piszę, i pod lupą - Sony, które pozwało go do sądu - rzec można, że jest teraz w swoim żywiole. ;)
Do rzeczy:
Poniższy tutorial prowadzi za rękę, krok po kroku jak wgrać CFW od GeoHot-a na swoją konsolę. Dlaczego akurat ten cfw, a nie inny? Ponieważ jest najstabilniejszy i NIE umożliwia uruchamiania kopii gier przez Backup Managery, a jedynie podpisane programy homebrew. Ze wszystkich dostępnych na scenie jest najbardziej legalny (jeśli można tutaj mówić o legalności - to wciąż hack licencjonowanego oprogramowania). Możliwe, że w przyszłości (tak jak np. jailbreak iPhone'a) CFW stanie się legalny. Na razie jednak jest to mocno szaro-strefowa materia, a niniejszy tutorial stanowi jedynie ciekawostkę z branży IT. Wgrywając CFW do swojej konsoli, ryzykujesz jej uszkodzenie (które niekoniecznie można naprawić przez recovery menu)! Tracisz również gwarancję.
Autor artykułu jak i redakcja CDRinfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie sprzętu i/lub oprogramowania. Wszystko co robisz, robisz na własną odpowiedzialność.
Co umożliwia CFW 3.55-GH?
- instalację programów homebrew z podpisanych, retailowych paczek (*.pkg)
- uruchamianie podpisanych i zaszyfrowanych plików wykonywalnych (*.self)
Na co NIE pozwala CFW 3.55-GH?
- na instalację programów homebrew z niepodpisanych, retailowych paczek (*.pkg)
- na instalację programów homebrew z niepodpisanych, debugowych paczek (*.pkg)
- na instalację gier dostępnych w usłudze PlayStationStore z niepodpisanych, debugowych/qa itp. paczek (*.pkg)
- na aktywację gier dostępnych w usłudze PlayStation Store bez pośredniczenia w tym infrastruktury sieciowej Sony
- na granie w gry z BD-R/RE (czyli jak każdy inny CFW, ponieważ do tego potrzebny byłby hack fw napędu konsoli)
- na granie w gry z dev_hdd i dev_usb za pomocą Backup Managerów (Gaia, multiMAN, Rogero itp.), za wyjątkiem garstki tytułów które można uruchamiać z tzw. direct boot
- na logowanie się do PSN ze względu na fakt, że usługa ta zawsze będzie wymagać wyższego fw (a proxy DNS działają tylko okresowo, zwykle przez pierwsze kilka dni)
Czym ryzykuję wgrywając CFW 3.55-GH?
- uszkodzeniem oprogramowania konsoli (bez możliwości odratowania jej z recovery lub trybu serwisowego)
- zbanowaniem konta i/lub konsoli na PSN (konsola łączy się potajemnie z serwerami Sony wysyłając różne prywatne informacje)
- zbanowaniem konta i/lub konsoli na serwerach poszczególnych deweloperów (jeśli będziesz grać online z HDD/USB, na nie daj Bóg na spatchowanych kopiach)
Jak wyżej widać, jest to CFW ściśle nastawione na homebrew, a nie na granie z pirackich kopii lub nawet kopii oryginalnych gier.
Ten artykuł komentowano 22 razy. Zobacz komentarze.