Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[XBX] Oldschool-owe FPSy - dla PC i Xboxa na jednej płycie

Duke Nukem 3D



Stary dobry Duke powraca na Xboxa. Do wyboru mamy dwa jego porty. Niestety (stety?) oba są oparte na edycji JF-a (Atomic), przez co możemy na nich odpalić wyłącznie *.grp.

Pierwszy to Duke3dX obecnie w wersji 0.90a. Niestety posiada bardzo ubogie readme i jest przeznaczony wyłącznie dla debug kitów. Do dziś nie udało mi się odpalić choćby samego programu (na debug biosie, na BFMie czy nawet po przerobieniu *.xbe dla retailowych konsol).

Drugi to:


xDuke (Xbox) (testowane na wersji 1.0)

1.) Do jego prawidłowego działania potrzebujemy czterech plików z naszej gry:
  • duke3d.grp
  • defs.con
  • game.con
  • user.con
Wszystkie wrzucamy do folderu z xDuke'iem.

2.) Kolejna rzecz, którą musimy zrobić to odpowiednio skonfigurować wads.cfg. To właśnie z tego pliku program pobiera informacje skąd i co ma uruchomić. Jak się zapewne już domyślasz, możemy uruchomić nie tylko podstawowe epizody, ale i przeróżne modyfikacje czy TCy.

a.) Plik konfiguracyjny jest zwykłym plikiem tekstowym i możemy go modyfikować zarówno na PC (np. w notatniku) jak i w naszym Dashu (np. pod UnleashX). Syntax jest bardzo prosty:
  • Nazwa GRPa widoczna w menu wyboru = /xNAZWA_PLIKU.con /gNAZWA_PLIKU.grp

b.) Możliwe są odstępstwa od tej zasady jak np. w Black Bag Ops gdzie zamiast *.con najpierw ładujemy *.dat.
  • Black Bag Ops [Demo] = /xbbops.dat /gbbops.grp

c.) Niektóre, jak ja to nazywam - pakiety, korzystają z innych plików niż tylko *.con/*.grp. Wszystkie muszą się znaleźć w miejscu z grą. Niestety czasem się one wzajemnie wykluczają (ta sama nazwa) i jedyna rada to albo zrezygnować z takiego pliku lub zmienić jego nazwę i odpowiednio wyedytować dany *.grp (hex edytorem lub za pomocą edytorów map itd... są pluginy np. do Total Commandera obsługujące *.grp).
Oczywiście bez tych plików (lub też z takimi samymi) dany "pakiet" się uruchomi. Jednak co oczywiste, zabraknie np. intra danej grupy lub będzie wspólne dla obu.

3.) Wszystkie pliki wrzucamy do jednego folderu razem z xDuke'iem.

Początkowo myślałem, że można tak wyedytować wads.cfg, aby poszczególne pakiety były ładowane z osobnego folderu. Hmm... i niby faktycznie, można, niestety nie każdy się uruchomi, dlatego raczej mija się to z celem.

Poniżej dwa przykłady. Jeden z jednym folderem (/GRP), drugi z dwoma (/GRP/NW/):
  • Nuclear Winter = /xGRP\nwinter.con /gGRP\nwinter.grp
  • Nuclear Winter = /xGRP\NW\nwinter.con /gGRP\NW\nwinter.grp

4.) Skoro mamy już wszystko gotowe, garść informacji z czym i jakie były problemy :) Przetestowałem blisko 40 (choć to i tak kropla w morzu) MODów, TCów, komercyjnych, nie komercyjnych...


Niektóre są trochę zabugowane jak np. Penthouse Paradise czy Xtreme. Nie jest to wina portu tylko grupy, która napisała dany pakiet.


Działa bez problemów:
  • Duke Nukem 3D Atomic
  • Ages of Time
  • Black Bag Ops
  • Brute Force: Alaskian Dawn [Demo]
  • Caribbean - Life's a Beach
  • Doom Death Match Pack v2.3a
  • Duke it out in D.C
  • Duke Nukem Meets Doom II v3.0
  • Duke Tournament
  • Duke! Zone2
  • Grins of Divinity
  • Last Reaction & Water Bases
  • MERC Fatal Reality
  • MERC2 Fatal Reality
  • MSSP Episode
  • Murder: The EDF Conspiracy
  • Nuclear Winter
  • PARK: The Episode [Demo]
  • Penthouse Paradise
  • Platoon
  • Quake Death Match Pack v1.0 [Demo]
  • Realm of Grune
  • Redrum: The Shining II
  • Secrets of The Acropolis v1.0
  • The Gate, Time v1.1
  • Total Chaos
  • When Scum Returns v2.0
  • Wolf2Duke R4
  • Xtreme
  • Y2k Nuclear Meltdown v1.2 [Demo]

Problemy z teksturami (czasem lub tylko w niektórych epizodach):
  • American Assault
  • Payback Time [Demo]
  • Project X [Demo]

Nie uruchamia się:
  • 00 Duke
  • Canadian Carnage Beta
  • MacLayre
  • Private [Demo]
  • The Lost Duke Episodes v2.0
  • Undead
  • Whitehouse Strike


Konfiguracja Pada:

Jeśli nie mamy klawiatury jesteśmy zmuszeni skonfigurować naszego pada. Jest to dość pracochłonne i czasem niektóre mody je resetują. Poniżej zamieszczam moją propozycję:
  • Button 0 - Open (A)
  • Button 1 - Previous Weapon (B)
  • Button 2 - Center View (X)
  • Button 3 - Next Weapon (Y)
  • Button 4 - Jetpack (Czarny)
  • Button 5 - Medkit (Biały)
  • Button 6 - Jump (Lewy Trigger)
  • Button 7 - Fire (Prawy Trigger)
  • Button 9 - Map (Back)
  • Button 10 - Crouch (Wciśnięcie lewej gałki)
  • Button 11 - Quick Kick (Wciśnięcie prawej gałki)
Tak, zagadza się, nie ma Button 8. To nie jest pomyłka.
  • Axis 0 - Straffing (strafe'y)
  • Axis 1 - Moving (poruszanie się góra/dół)
  • Axis 2 - Turning (obracanie się lewo/prawo)
  • Axis 3 - Up/Down (celowanie góra/dół)
Ponadto każdą wartość ustawiamy na 3.88 (inaczej nasz Duke nie dogoni nawet żółwia).


Komentarze


Peterpl - 27 Wrzesien 2007, 03:27:14
"Zrestetuj/Wy??cz konsol?"
Tego chyba t?umaczy? nie trzeba. ;)
- chyba trzeba :) powinno by? "Zresetuj"

Berion - 27 Wrzesien 2007, 11:20:02
Oczywi?cie - po?piech :D. Dzi?ki za zwrcenie uwagi. W tutorialu poprawi?em, skrypt poprawie wieczorem (screen te?).

Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: