Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[XBX] Oldschool-owe FPSy - dla PC i Xboxa na jednej płycie

Wstęp



Jak dziś pamiętam potyczki w QII z kumplami w gralni. Jak na owe czasy, wspaniała grafika, klimat i masa dobrej zabawy (profesor od biologi była innego zdania - pech chciał, że nasze mecze odbywały się na jej lekcji ;P). Nawet przez myśl mi nie przeszło, że za dziesięć lat będę mógł pograć na konsoli, której synonimem w naszym kraju nadal był Pegasus.

Dzięki bardzo zbliżonej architekturze pierwszego, stricte "konsolowego dziecka Microsoftu" i udostępnieniu kodów źródłowych legendarnych już gier Id Softaware i 3D Realms, powstały całkiem niezłe porty.


Zanim przejdziemy do FAQ i dalszej części opisu, chciałbym zwrócić uwagę na dwie rzeczy:
  • Tutorial jest przeznaczony dla nieco starszych graczy - w opisanych portach nie uświadczymy miliardów polygonów, HDR, czy innych pixel shaderów - jak i dla użytkowników, którzy z PC mają do czynienia "od jakiegoś czasu". Dla początkujących, szczególnie tych, którzy nie mają na co dzień styczności z komputerem, może się wydać chaotyczny lub nawet całkowicie niezrozumiały.

  • Numerki na każdej ze stron, w przeciwieństwie do innych tutoriali jakie możemy znaleźć w naszym serwisie, nie odzwierciedlają kolejnych kroków jakie musimy poczynić. Przedstawiają jedynie poszczególne zagadnienia, które dotyczą danej gry. Także proszę się tym za bardzo nie sugerować.


Mini FAQ:
  • "Skąd mogę pobrać niekomercyjne MODy i TC?"
    Ze stron grup lub różnych serwerów kolekcjonerskich. Większość z nich już dawno zniknęła, przez co dzisiaj niektóre TC są ciężkie do zdobycia. Mogę polecić ten serwer.

  • "Czy koniecznie muszę zrobić jakieś menu wyboru gier na PC?"
    Nie musisz, takie menu z autorunem jest tylko po to, żeby płyta się sama "zastartowała" w napędzie (chyba, że wyłączyłeś to w swojej windzie). Jeśli go nie będzie to po prostu setupy będziesz musiał ręcznie odpalać dla każdej z gier.

  • "Czy koniecznie muszę zrobić jakieś menu wyboru gier na Xboxa?"
    Nie musisz, ale jeśli Twój dash nie umożliwia eksploracji płyty (vide Evox) to nie odpalisz tych *.xbe.

  • "Skąd mogę ściągnąć te gry na PC?"
    Najlepiej ze sklepu :P

  • "Skąd mogę ściągnąć te gry na Xboxa?"
    Np. z Xbins (FTP). Oczywiście i tak będziesz potrzebował wersji na PC - to z nich wyciągniesz potrzebne munge'e.

  • "Nie moglibyście zamieścić paczki ze wszystkimi programami?"
    Specjalnie dla Ciebie przygotowana paczka, zawiera skonfigurowany dashboard, qloader, autorun.inf, skiny i strukturę katalogów. Niestety w konwersje gier należy się zaopatrzyć już samodzielnie np. z ściagając je z kanału Xbins.

  • "Co to są te "mundże"?"
    Munge file, big file itp. Są to pliki z zasobami. W naszym przypadku to właśnie *.wad, *.grp, *.pak, *.pk3. Jest ich tyle rodzai ile drzew w lesie ;) Zależnie od fantazji developera.

  • "Jak i czym edytować pliki *.cfg, *.ini, *.bat?"
    Są to zwykłe pliki tekstowe, a więc w jakimkolwiek prostym edytorze tekstowym. Osobiście używam windowsowego notatnika.

  • "Co zrobić jeśli gra na PC zawiera tracki audio?"
    Nic, tracisz je. Nie można zrobić kompilacji "Mixed UDF/ISO".

  • "Co zrobić jeśli gra na PC jest zabezpieczona?"
    Grę należy pozbawić zabezpieczeń (jest to niezgodne z prawem i dlatego też nie będziemy rozwijać tego tematu - niestety).



Komentarze


Peterpl - 27 Wrzesien 2007, 03:27:14
"Zrestetuj/Wy??cz konsol?"
Tego chyba t?umaczy? nie trzeba. ;)
- chyba trzeba :) powinno by? "Zresetuj"

Berion - 27 Wrzesien 2007, 11:20:02
Oczywi?cie - po?piech :D. Dzi?ki za zwrcenie uwagi. W tutorialu poprawi?em, skrypt poprawie wieczorem (screen te?).

Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: