Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PSX] Edycja plików graficznych - *.tim

SnesEdit



Pierwszy to Snes Edit (Win9x/NT) (testowane na wersji Win 0.98.227beta). Wbrew swojej nazwie nie jest przeznaczony tylko i wyłącznie do pracy nad romami. Od czasu pierwszego releasa upłynęło sporo czasu i projekt znacznie się rozrósł.

Program pracuje tylko i wyłącznie na obrazach (oczywiście w mode2). O ile tekst można edytować na "zwykłym pliku" (tak, SE to głównie hex edytor), tak *.tim będą, jakby to nazwać... rozjechane. Niestety niektóre jego wersje źle adresują plik przy jego zastępowaniu w obrazie - zaleca się ostrożność).


1.) Otwieramy program. Wybieramy język i zatwierdzamy enterem.

2.) Pojawi się nam okienko, w którym możemy wybrać nasz obraz (czyli interesują nas tylko i wyłącznie *.bin i *.img - *.iso nie zawiera danych pochodzących z subkanałów). Pamiętajmy, że nasz obraz musi znajdować się w tym samym miejscu na HDD co SNES Edit, w przeciwnym wypadku nie będziemy mieć możliwości wyboru iso.



3.) W kolejnym oknie musimy zadecydować czy program ma pracować w temp czy w RAM (jeśli mamy mniej niż 1GB nie należy zaznaczać "load in RAM"). Następnie wybieramy mode2.1 (mode2 form1) i klikamy enter.



4.) Wciskając F4 przechodzimy w "tryb graficzny".

5.) Klikamy na panel TIM - program rozpocznie skanowanie naszego obrazu.



6.) Po prawej stronie, pojawi nam się lista wszystkich *.tim-ów posegregowana względem offsetów.



7.) W prawym górnym rogu możemy się przełączać pomiędzy 4, 8, 16 i 24 bitowymi plikami.

8.) Wybieramy interesujący nas obrazek i klikamy "Save as TIM".

9.) Nasz plik został zapisany w folderze NAZWA_OBRAZU.SE/TIM w postaci offset.t0x (gdzie 0x to wartość 04, 08, 16 lub 24).

10.) Zmieniamy nazwę na na offset.tim.

11.) Edytujemy nasz plik (zapraszam do dalszej części artykułu).

12.) Aby zastąpić uprzednio zapisany *.tim naszym, przechodzimy na zakładkę z wyborem bitów (musi się zgadzać z plikiem, który "wyjęliśmy") i klikamy na "Insert TIM". Oczywiście wybór pada na plik, który mamy zamiar podmienić. :]

13.) Najeżdżając na odpowiedni offset powinniśmy ujrzeć już zmodyfikowany plik. Zamykamy program...



Komentarze


mastahpl - 20 Czerwiec 2006, 15:42:30
?wietny tutorial, teraz mog? si? ju? zabra? za t?umaczenie gier na PSX :D

Berion - 17 Lipiec 2006, 14:37:31
To tylko czubek gry lodowej ;]

luki11.04 - 3 Styczen 2007, 15:21:21
co to jest te munge file i jaki ma skrut html

Berion - 3 Styczen 2007, 20:32:45
Munge file -> plik z zasobami.

Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: