Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PSX] Podstawowe informacje o konsoli

Modele konsoli, laser, modchip



Modele PSX/PSOne :
  • "Czym się różnią modele PSXa?"
    W SCPH-1xxx zasilacz był umieszczony zbyt blisko napędu co owocowało znacznym przegrzewaniem się konsoli. Modele SCPH-9xxx zostały zubożone o gniazda Parallel i Link Port, zaś SCPH-101/102a/b/c/103/131 zostały ponadto pozbawione przycisku "reset".

  • "SCPH - co to za oznaczenia i gdzie ich szukać?"
    Oznaczenia poszczególnych modeli konsoli, które można znaleźć na pudełku lub spodzie konsoli (nalepka).

    Aby bezmyślnie nie przepisywać tony oznaczeń, zastąpiłem "oznaczenia regionów" znakami "x" (np. zamiast SCPH-7502 jest SCPH-7xxx).

    • SCPH-1/3/5/7/9xxx - PSX
    • SCPH-1xx - PSOne

    Dostępne są również specjalne limitowane edycje jak np.

  • "Czym się różni PSX od PSOne?"
    PSX i PSOne to ta sama, tylko zminiaturyzowana konstrukcja - więcej szczegółów w pytaniach powyżej.

  • "Jaka jest specyfikacja techniczna obu modeli?"
    Taka sama - w końcu to ta sama konsola. Po więcej szczegółów odsyłam do wiki.


Laser konsoli :
  • "Który model ma najlepszy laser?"
    PSX/PSOne to bardzo wytrzymałe konsole, to samo tyczy się ich napędów, ale jeśli już miałbym typować to stawiam na 7502 (sam zresztą taki posiadam ;P).

  • "Jak rozpoznać używany napęd?"
    Zarówno w PSX jak i w PSOne, z czasem odpadają (ułamują się) plastykowe "nakładki' na trzpieniu. Ponadto słaby laser nie radzi sobie za dobrze z grami (zawieszanie konsoli, przycinanie się wstawek FMV).

  • "Czy nieoryginalne gry psują laser?"
    Oczywiście, każda kopia na CD-R w pewnym stopniu skraca żywotność lasera i jest to nieuniknione. Wszystkie modele PSX/PSOne posiadają bardzo dobrej jakości napęd, przez co jest nie tylko niewybredny, ale i będzie służyć nawet dziesięć lat! Polecam nośniki Verbatim Pastel od Tayio Yuden i Crystal Azo od Mitsubishi Chemical Company.


Modchip :
  • "Co to jest modchip?"
    W przypadku PSX/PSOne jest to mikrokontroler (PIC-12C508/12C508A/12C509A) z wgranym "odpowiednim softem" (np. Mayumi Stealth, Multimode, ONEchip czy Stealth4). Dzisiaj koszt takiego modchipa wraz z montażem nie powinien przekroczyć 10/20zł. Ważne aby nie wymagał dodatkowych płyt bootujących, uruchamiał gry ze wszystkich regionów i pracował w trybie stealth (są gry, które po wykryciu modchipa nie uruchomią się, wyświetlając na ekranie stosowny komunikat (np. The Legend of Dragoon) lub zaczną bugować (np. Vigilante 8 2nd Offence).

  • "Do czego służy?"
    Do uruchamiania na konsoli dowolnych programów, gier z dowolnego regionu i ich kopii.

  • "Czy bez modchipa mogę grać na kopiach?"
    Można zablokować czujniki otwierania klapy i podmienić oryginalną grę na backup tuż po skończonej weryfikacji nośnika (czyli sekunda/dwie po logu Playstation). Moim zdaniem nie ma sensu się męczyć ze swapowaniem płyt, kiedy modchipy ze stealth kosztują tyle co pudełko od zapałek.

    Podobno modele SCPH-1xxx nie weryfikowały ATIPu płyty, dzięki czemu odpowiednio kopiując grę (odczyt subkanałów Q-W - (2368)) i nagrywając ją na nośniku o bardzo dobrym promieniu odbicia (czarny pigment) można było bez obawy grać na kopii. Ile w tym prawdy a ile plotki, tego nie wiem, choć ja bym sobie nie robił nadziei - prawdopodobnie to wierutna bzdura.

    Podobno bootując grę przez Acion Replay/GameShark (oczywiście oryginalne edycje na CD, nie pod parallel) itp. można było uruchomić jej kopię. Niestety nigdy nie miałem z tym do czynienia, także tak jak w pytaniu powyżej, nie jestem w stanie ocenić czy jest to prawda.

    Podobno mając Net Yaroze (z jej specjalną memorką) można uruchamiać gry poprzez płytę bootującą (program dla NY dołączony do jej bibliotek - obraz ten do dziś krąży w sieci jako "magiczna płyta botująca" ;]). Jako, że NY nigdy nie posiadałem, stanowi to dla mnie kolejną legendę.


  • "Mój modchip nie uruchamia gier NTSC?"
    Część modów dla PSXa i pierwsze dla PSOne nie potrafią uruchamiać kopii w NTSC-U/J. Ratunkiem jest program Import Player.



Komentarze


kraluk - 12 Sierpien 2007, 00:20:56
?wietna robota :)

Grze?iu748 - 13 Sierpien 2007, 16:29:41
ekhm... Cytat: Czym si? r?ni karta pami?ci dla PSX od tej dla PSOne?"
Obudow? :)

A ja napisa?bym, ?e niczym. Przecie? to ta sama karta, tylko porty w konsoli mog? si? r?ni?

Berion - 13 Sierpien 2007, 19:17:12
Kiedy one naprawd? si? niczym nie r?ni? poza kszta?tem obudowy. Porty/sloty s? oczywi?cie identyczne. :)

coby6 - 15 Sierpien 2007, 22:18:29
Action Replay odpala kopie . Mia?em kiedy? go . Najpierw blokujemy nap?d , wk?adamy orygina? , w??czamy konsole , po 2 sek. zamieniamy orygina? na kopie . W menu Actiona wybieramy bootowanie i gramy .

Berion - 16 Sierpien 2007, 00:52:30
Hmm czego? tu nie rozumiem. Blokujesz czujniki klapy, wk?adasz AR, w??czasz konsol? - ok.

Dwie/trzy sekundy trwa weryfikacja no?nika. Je?li -zaraz po- zmienimy p?yt? to ju? AR si? z p?yty nie zabootuje (bo przecie? w konsoli siedzi ju? kopia), a co za tym idzie ?adne jego menu ju? si? nie w??czy.

/?

Dawciu - 2 Wrzesien 2007, 14:32:11
Crash Bandicoot wraz z rodzink? nie s? lisami lecz jamrajami, tak dla sprostowania.

Berion - 2 Wrzesien 2007, 19:53:59
Nie ma jamrai czerwonych ;P

loki7777 - 24 Listopad 2007, 22:13:45
linki juz nie dzialaja, te na boo.pl:)

Berion - 12 Styczen 2008, 23:49:12
Nie dzia?aj? bo i strona jest martwa. Wkrtce b?d?. Jakby kto chcia? jakie? patche to zapraszam na forum. W FAQ poprawi? jak i strona ruszy na nowo.

dzialus - 15 Grudzien 2009, 21:55:02
Dzien dobry
Od trzech dni nie potrafie w?a?ciwie nagrac gier sci?gnietych z internetu na playstation 1.mam przerobiona konsole i dwie pirackie gry dzia?aj? ale te co ja nagrywam alkocholem 120% z pr?dkoscia x4 nie dzia?aja. trzy dni nagrywania i trzy dni sciagania gier i trzy dni wczytywania sie w tematy na forach i google gdzie podaja nieaktualne linki do podobnych tematow albo z grubsza cos tam objasniaj?? i nic. Mam juz do?c ,playstation mia? byc tanim prezentem pod choinke dla dziecka a okazuje sie z dnia na dzien coraz dro?szy.Poradzcie z kad najlepiej sciagac gry a przedewszystkim jakie pliki (bo z tymi plikami mam najwiekszy problem) nagrywac w alkocholu 120% tzn. bin,pbp, cue, ccd ,itd. Bardzo prosze o pomoc , bo swieta tuz tu? a ja mam tylko 2 marne gierki .

sucofghia - 25 Styczen 2010, 10:17:16

endrju966 - 2 Marzec 2012, 01:39:52
JAK NAGRA? GRY NA PSX 1


-wk?adam nap?du p?ytk? CD (Verbatim)
-odpalam Alcohol 120%
-wczytuj? do niego plik (format BIN.)
-w??czam kreator nagrywania
-ustawiam nagrywark?
-tryb zapisu: RAW DAO
-zaznaczony ZAPIS
-profil: Play Station
-Start
-nagrywanie na p?ytk? trwa. Ko?czy si? sukcesem.
-Wk?adam p?yt? do PSX i smiga

Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: