Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści

  1. Wstęp
  2. Konwersja save-ów
  3. Edycja programu PSXSD


[PSX] CD2MC - czyli jak nagrać save na płytę

Edycja programu PSXSD



Playstation Save Dumper

Pierwszą czynnością jest zaopatrzenie się w wyżej wymieniony program. Jeśli chcemy skorzystać z wersji spolonizowanej przez Mordena, koniecznie przed skopiowaniem plików z obrazu należy naprawić ECC/EDC (polecam ECC Regen). Dlaczego? W przeciwnym wypadku główny *.exe jak i *.dat będą uszkodzone. Jak sam autor tłumaczenia pisze: "Nie odczuwałem potrzeby robić płyty przyjaznej"...

Przed przystąpieniem do zabawy należy zaopatrzyć się w porządny emulator (vide ePSXe). Oszczędzi to nam ewentualnych płyt czy zwyczajnie czasu.

1.) Kiedy już pomyślnie skopiowaliśmy wszystkie pliki z kompilacji, przechodzimy do folderu POCKET\SAVES. Znajduje się tam plik tekstowy (tylko w kompilacji Mordena), w którym do każdego ID gry przyporządkowany jest jej tytuł.

2.) Odpalamy płytę lub najlepiej emulator i sprawdzamy pierwszą nazwę gry wyświetlaną w menu. W tym przypadku będzie to "Final Fantasy US". Próbujemy zgrać save na memorkę. Pojawi się kolejna nazwa, którą musimy zapamiętać ("FINAL NTSCUS").

3.) Otwieramy plik POCKET.DAT w hex edytorze i wyszukujemy (ASCII) ciąg znaków "FINAL FANTASY US" (powinien leżeć na 000000A7D0).

4.) Zastępujemy go naszym tytułem gry.
  • Jeśli ilość znaków przekracza tą w oryginalnym tytule, możemy spokojnie "wjechać" na dummy (h00) - pamiętajmy jednak, aby ich ilość nie przekraczała 19 (inaczej nie zmieści się w menu).
  • Jeśli ilość znaków jest mniejsza niż ta w oryginalnym tytule, możemy brakujące miejsca zastąpić spacją lub dummy (h00).

5.) Nieco niżej (000000A8C0) znajduje się ID gry. To jest najważniejsza część mojego opisu. PSXSaveDumper kopiując stan gry na MC nadaje mu właśnie taką nazwę. Jeśli się pomylimy, gra nie znajdzie save'a lub rozpozna go jako uszkodzony.
  • Jeśli ilość znaków przekracza tą w oryginalnym tytule, możemy spokojnie "wjechać" na dummy (h00).
  • Jeśli ilość znaków jest mniejsza niż ta w oryginalnym tytule, brakujące miejsca musimy zastąpić dummy (h00).

6.) Kolejne dwie zmiany, jakich musimy dokonać to nazwa save'a na płycie. Zastępujemy "FINAL1.DAT" (000000A9D0/0003A23E) dokładnie taką nazwą jaką nosi nasz save. Czyli np. COSTAM.DAT. Jeśli nazwa ta nie będzie zgodna z rzeczywistością, nasz progs nie znajdzie save'a na płycie.

W tym przypadku nie możemy sobie pozwolić na dłuższe lub krótsze nazwy. Ilość znaków musi być identyczna!

7.) Ostatnia podmiana dotyczy, nazwy wyświetlanej po wybraniu save'a. Szukamy "FINAL NTSCUS" (0003A211/00088640) i ponownie zastępujemy go wybraną przez nas nazwą (po raz kolejny ilość znaków musi być identyczna).

8.) Zapisujemy zmiany w pliku... i postępujemy tak w pozostałych czterech przypadkach.

9.) Kopiujemy nasze Save'y do odpowiedniego folderu i budujemy obraz płyty, licencjonujemy i oczywiście wypalamy.


Niestety nie jest tak różowo i kolorowo jakbyśmy chcieli. Odnotowałem kilka przypadków kiedy save po wgraniu na MC jest uszkodzony (np. Worms World Party).


- Berion [31.01.06]

Komentarze


bio55555 - 15 Luty 2007, 22:51:09
ale jaki hex edytor Wy zastosowaliscie?

Berion - 19 Luty 2007, 14:45:32
Ja u?ywa?em Hex Workshop, obecnie Hex Edit. Ale w przypadku tak prostych rzeczy mo?e by? zupe?nie dowolny. cut/copy/paste/insert ma ka?dy.

Do wakacji postaram si? napisa? jaki? normalny program do wklejania save-w z r?nych formatw na MC. Ta metoda jest ma?o efektywna i bardzo czasoch?onna.

demichel93 - 3 Czerwiec 2013, 18:33:30
Sorki, ?e robie SPORY odkop ale u?y?em metody pokazanej w tutorial i wgra?em swj save do Final Fantasy VIII w wersji NTSC ale stworzony obraz bin w emulatorze sypie b??dami i nie odpala si? po logo PlayStation. @Berion, prawdopodobnie znam odpowied?, ale czy posiadasz gdzie? swj skompilowany program do wgrania save na kart? pami?ci?

Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: