Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści

  1. Wstęp
  2. Konwersja save-ów
  3. Edycja programu PSXSD


[PSX] CD2MC - czyli jak nagrać save na płytę

Konwersja save-ów



W przypadku kiedy ściągnęliśmy dany save z sieci (ewentualnie skopiowaliśmy z MC za pomocą urządzenia typu DexDrive), musimy go zapisać w "postaci surowej". Co to znaczy? Musi to być pojedynczy save (bez nagłówka dodawanego przez programy przesyłające dane z MC na PC), jak również nie może to być obraz całej karty. Jak tego dokonać? Czeka nas trochę "gimnastyki hexadecymalnej" ;), ale bez obaw - jest to bardzo proste i postaram się dokładnie opisać każdy etap.

1.) Pierwsze co należy zrobić to otworzyć program PSXGameEdit (Win9x/NT) (testowane na wersji 1.60).

2.) W zależności w jakim formacie mamy save wybieramy odpowiednią opcję w programie:
  • File/OpenMemCard Image" - *.mc; *.mcr; *.gme; *.mcd; *.ddf; *.vgs
  • File/Open Single Game Save - *.mcs; *.mcr; *.mcx; *.psx
 UWAGA:

Jeśli nasz stan gry, zapisany jest w takim formacie jak: *.mem; *.mcd; *.ddf; *.ps; *.psm, należy go przekonwertować na którykolwiek z wyżej wymienionych np. za pomocą programu Memory Card Manager (Win9x/NT) (testowane na wersji 1.4).


3.) Jeśli nasz stan gry jest pojedynczy, od razu możemy przejść do punktu czwartego. Natomiast jeśli jest obrazem należy go zapisać w formacie *.mcs.




4.) Sprawdzamy i zapamiętujemy ID gry. Jest to dla nas bardzo ważna informacja (w przypadku Castlevania Symphony of The Night. BASLUS-00067DRAX01).


5.) Należy teraz otworzyć save w dowolnym hex edytorze i przyciąć wszystkie "śmieci" przed h5343 (SC) tak jak na screenie poniżej:


Po tym zabiegu nasz save NIE może ważyć więcej niż 8192 byte'y. W przypadku stanów wieloblokowych będzie to wielokrotność tej liczby. Np. Vagrant Story zajmujący na memorce trzy bloki nie może mieć więcej jak 24576 byte'ów (mniej oczywiście też nie :>)

6.) Na samym końcu zmieniamy nazwę pliku na dowolnie przez nas wybraną (np. CASTSOTN.DAT). Pamiętajmy jednak, by nie przekraczała tylu znaków ile określony save, który chcemy zamienić !


Komentarze


bio55555 - 15 Luty 2007, 22:51:09
ale jaki hex edytor Wy zastosowaliscie?

Berion - 19 Luty 2007, 14:45:32
Ja u?ywa?em Hex Workshop, obecnie Hex Edit. Ale w przypadku tak prostych rzeczy mo?e by? zupe?nie dowolny. cut/copy/paste/insert ma ka?dy.

Do wakacji postaram si? napisa? jaki? normalny program do wklejania save-w z r?nych formatw na MC. Ta metoda jest ma?o efektywna i bardzo czasoch?onna.

demichel93 - 3 Czerwiec 2013, 18:33:30
Sorki, ?e robie SPORY odkop ale u?y?em metody pokazanej w tutorial i wgra?em swj save do Final Fantasy VIII w wersji NTSC ale stworzony obraz bin w emulatorze sypie b??dami i nie odpala si? po logo PlayStation. @Berion, prawdopodobnie znam odpowied?, ale czy posiadasz gdzie? swj skompilowany program do wgrania save na kart? pami?ci?

Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: